Poesia i Música

Música i poesia,
un al dia

dilluns, 15 de maig del 2023

Vora la mar

VORA LA MAR

Al cim d’un promontori que domina les ones de la mar,

quan l’astre rei cap a ponent declina, me’n pujo a meditar.

Amb la claror d’aqueixa llàntia encesa contemplo mon no-res;

contemplo el mar i el cel, i llur grandesa m’aixafa com un pes.

Eixes ones, mirall de les estrelles, me guarden tants records,

que em plau reveure tot sovint en elles mos somnis que són morts.

Aixequí tants castells, en eixes ribes, que m’ha aterrat lo vent,

ab ses torres i cúpules altives de vori, d’or i argent:

poemes, ai!, que foren una estona joguina d’infantons,

petxines que un instant surten de l’ona per retornar al fons;

vaixells que amb veles i aparell s’ensorren en un matí de maig,

illetes d’or que naixen i s’esborren del sol al primer raig;

idees que m’acurcen l’existència duent-se’n ma escalfor,

com rufagada que s’endú amb l’essència l’emmusteïda flor.

A la vida o al cor quelcom li prenen les ones que se’n van;

si no tinc res, les ones que ara vénen, dieu-me: què voldran?

Amb les del mar o amb les del temps un dia tinc de rodar al fons;

per què, per què, enganyosa poesia, m’ensenyes de fer mons?

Per què escriure més versos en l’arena? Platja del mar dels cels,

quan serà que en ta pàgina serena los escriuré amb estels?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada